Alle Dirtees' Blog Posts>Alien: Covenant filmrecensie

Alien: Covenant filmrecensie

Alien: Covenant filmrecensie

The path to Paradise begins in Hell.

Na de lang verwachte, en enigszins  tegenvallende, laatste toevoeging aan de Alien reeks (de prequel Prometheus) is het nu tijd voor een nieuwe installatie. Prometheus was zeker geen slechte film, integendeel. Maar het was gewoon niet de Alien film die ik hoopte dat het zou zijn. Met een lagere verwachting ging ik daarom de persvoorstelling van Alien: Covenant in. Wat ik voorgeschoteld kreeg was niet waar ik op gehoopt had, maar het smaakte wel naar meer.

Fanboy
Als je ons volgt op social media is je vast niet ontgaan dat ik een groot Alien fan ben. Niet alleen de films heb ik oneindig vaak gezien (oké, oké, een groot aantal keer), maar ook de comics en novels allemaal gelezen, en de action figures probeer ik allemaal weer bij elkaar te toyhunten.
Belangrijk, Alien: Covenant is de eerste film waarvan ik geen enkele trailer heb gezien en zelfs probeer afbeeldingen op internet te ontwijken. Dat laatste is natuurlijk zo goed als onmogelijk.
Terwijl ik dit type besef ik me dat ik de trailer van Life pas heb gezien een uur voordat ik naar de film ging.

Same old sh*t, just a different day.
Alien: Covenant vindt plaats 10 jaar na het verdwijnen van de Prometheus, het schip uit de vorige film. De Covenant is onderweg naar een planeet om hier, samen met de 2000 kolonisten die zich aan boord bevinden, een nieuwe kolonie op te zetten. Een radiosignaal ontdekt, en als blijkt dat dit afkomstig is van een planeet die veel geschikter is voor leven en zich veel dichterbij bevindt dan de planeet waar de Covenant naartoe onderweg is, wordt er al snel besloten om een kijkje te nemen.
Het is natuurlijk geen spoiler om te zeggen dat hetgeen ze op deze planeet tegenkomen absoluut niet is wat de cast verwacht had.

The truth is out there.
Alien: Covenant viel in eerste instantie tegen, maar heeft wel meer het “Alien gevoel” dan Prometheus. Scott weet precies waar hij mee bezig is, en weet op een doordachte manier het Alien universum verder uit te breiden. Er is een duidelijke overgang van de mysterieuze en onderzoekende toon van Prometheus naar het gevoel van overleven in de rest van de Alien serie. Covenant slaat zo een mooie brug tussen Prometheus en Alien, en ik ben daarom zeer nieuwsgierig naar wat de komende 2 prequel-sequels zullen brengen.

Alien: Covenant komt 18 mei uit, ook in IMAX en Dolby Cinema.
7+

!!!WINWINWIN!!!

Regisseur Ridley Scott keert met Alien: Covenant terug naar het door hem gecreëerde universum. In dit nieuwe hoofdstuk uit de baanbrekende Alien-filmreeks stuit de bemanning van het koloniale schip Covenant tijdens een reis naar een planeet aan de rand van de Melkweg op een schijnbaar onontdekt paradijs. Het blijkt echter een duistere en gevaarlijke wereld te zijn. En als ze een dreiging ontdekken die hun ergste nachtmerries overtreft, beginnen ze aan een angstaanjagende ontsnappingsmissie.

Wij verloten 3 goodiebags met hierin een Alien: Covenant Cap en 2 vrijkaarten.
Het enige dat je hoeft te doen is een mail te sturen naar shop[@]dirtees.nl met als onderwerp "Xenomorph" en me hierin iets te vertellen over Alien dat ik nog niet wist. Uit alle inzendingen worden random 3 winnaars getrokken. Mail me ook meteen je adresgegevens.
Je kunt meedoen t/m 17 mei.
Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Volg ons vooral op onze social media, want daar verloten we aankomende week Alien T-shirts. ;)